Lyckat draknäste
I tisdags anordnades den andra upplagan av Varbergs Draknäste som även i år blev en succé!
Bolag och startupföretag pitchade sina affärsidéer på scen framför investerarpanelen (de så kallade Drakarna) och utställare ställde ut i montrar i utställningshallen. Drakarna korade The Folklore Company till årets vinnande bolag. Investerarpanelens motivering:
För en genomarbetad pitch, som visar på internationell räckvidd med ett nytt och spännande grepp i en väldigt traditionell bransch.
Bipack UF röstades fram till årets vinnande studentföretag. Stort grattis! Draknästet mögliggjordes i samarbete med Campus Varberg, Potential.vbg och Connect Region Väst och finaniserades med stöd av Interreg ÖKS genom projektet Scandinavian Growth Creators (SGC).
Stort tack till alla involverade i årets Draknäste. Vi ser mycket fram emot nästa år!
Draknäste är en aktivitet som finansieras med stöd av Campus Varberg, Potential.vbg, Connect Region Väst och Interreg ÖKS genom projektet Scandinavian Growth Creators vid Alexandersoninstitutet.