![Vinnaren av Varbergs Draknäste 2019 tar emot pris och blommor.](https://alexandersoninstitutet.se/wp-content/uploads/draknaste2019-vinnare.jpg)
Lyckat draknäste
I tisdags anordnades den andra upplagan av Varbergs Draknäste som även i år blev en succé!
Bolag och startupföretag pitchade sina affärsidéer på scen framför investerarpanelen (de så kallade Drakarna) och utställare ställde ut i montrar i utställningshallen. Drakarna korade The Folklore Company till årets vinnande bolag. Investerarpanelens motivering:
För en genomarbetad pitch, som visar på internationell räckvidd med ett nytt och spännande grepp i en väldigt traditionell bransch.
Bipack UF röstades fram till årets vinnande studentföretag. Stort grattis! Draknästet mögliggjordes i samarbete med Campus Varberg, Potential.vbg och Connect Region Väst och finaniserades med stöd av Interreg ÖKS genom projektet Scandinavian Growth Creators (SGC).
Stort tack till alla involverade i årets Draknäste. Vi ser mycket fram emot nästa år!
![Campus Varberg logotyp.](https://alexandersoninstitutet.se/wp-content/uploads/campus-varberg-logotyp.png)
![Potential.vbg logotyp.](https://alexandersoninstitutet.se/wp-content/uploads/potential-vbg-logotyp.png)
![Connect logotyp.](https://alexandersoninstitutet.se/wp-content/uploads/connect-logotyp.png)
![Interreg Öresund-Kattegatt-Skagerrak, medfinansieras av Europeiska unionen, logotyp.](https://alexandersoninstitutet.se/wp-content/uploads/interreg-oks-se2023.png)
Draknäste är en aktivitet som finansieras med stöd av Campus Varberg, Potential.vbg, Connect Region Väst och Interreg ÖKS genom projektet Scandinavian Growth Creators vid Alexandersoninstitutet.